Lombardia- Bergamo

Włochy, ach Włochy…. Malownicze masteczka na wzgórzach porośniętych cyprysami, wąskie uliczki, do których nigdy nie dociera światło, błękitne niebo i najlepsze na świecie capuccino .Jak dobrze, że Polska leży na tyle blisko Włoch, iż można tu polecieć  na weekend.

My przylecieliśmy do Bergamo Wizzairem. Tanie linie lotnicze ciągle mają jakieś promocje, więc można trafić na ofertę za 68 złotych tam i z powrotem. Jeśli chodzi o noclegi to już tak dobrze nie jest. Wiadomo, hotele są drogie , a hostele oferują raczej spartańskie warunki i też za niemałe pieniądze. Najlepszą opcją wydaje sie w tej sytuacji wynajęcie calego mieszkania na przykład na stronie airbnb. Opłaca się to zwłaszcza przy większej liczbie osób. My tak zrobiliśmy i mamy super lokal w samym centrum miasta.Na miejscu wynajęliśmy na dwa dni auto, kosztowalo 100 euro, ale musieliśmy zostawić zaliczkę w wysokości 1200 euro( blokada na karcie).

Wynajęcie auta ma sens , jeśli podrożujecie większa grupą. W przypadku naszej pięcioosobowej rodziny wychodzi znacznie taniej niż podróżowanie autobusami. Na przyklad pociąg z Bergamo do Mediolanau kosztuje w jedną stroną około 5 euro, łatwo policzyć, że cała podroż tam i z powrotem kosztowałaby nas 50 euro, czyli tyle ile samochód.

Bergamo jest przepiękne. Składa się z dwóch części, starego miasta na wzgórzu i nowszego w dole. Można poruszac się po nim autobusami komunikacji miejskiej, ale my uwielbiamy spacery, nawet jesli są męczace. Wczoraj zrobiliśmy ponad 10 km, z czego połowa była pod górkę. Dla nas, dorosłych  to w sumie zaden wyczyn, ale nasza czteroletnia Juleczka dzielnie, bez marudzenia pokonala cały dystans .

A wracając do Bergamo, przypomina mi ono miasteczka toskańskie. Jest po prostu cudowne, a przy tym mało znane, wiec nie ma tu takich tłumów turysóow jak np w San Gimignano. Nie sądzilam, że Lombardia jest tak piękna, kojarzyla mi się dotąd z okręgiem przemyłlowym, tymczasem tyle tu uroczych zakątków, że nie sposob o wszystkich opowiedzieć.

Komentarze do Lombardia- Bergamo

• Kasia:

Bardzo cenię te podróżnicze wpisy. Bardzo. Dzięki za wskazówki!

• iza:

i ja też bardzo lubię czytac te Twoje wpisy urocze zdjęcia a to ostatnie takie pyszne że zgłodniałam ;))))

• Beata:

Kasiu, mam nadzieję, że te praktyczne informacje komuś się przydadzą
    Izo, we Włoszech ciągle bym coś jadła, bo wszystko tak pięknie wygląda i wspaniale smakuje