Wspomnienia z Sycylii

Naszła mnie ochota na włoskie jedzenie i od razu wróciły wspomnienia z ostatnich wakacji, które spędziliśmy na Sycylii.Wyspa nas zachwyciła i zaskoczyła różnorodnością krajobrazów, zabytków i kulturą tak odmienną od unijnej. Wszystko wydawało nam się tam bardziej intensywne i naturalne. Cytryny zrywane prosto z drzewa smakowały bosko, niebo zawsze było oszołamiająco błękitne, zioła pachniały jak nigdzie indziej, a ludzie na początku nieufni, okazywali się niezwykle życzliwi. Spędziliśmy na Sycylii miesiąc, objechaliśmy ją wokół i wciąż czujemy niedosyt. Wrócimy tam na pewno!

Ruiny świątyni w Selinunte

Barokowy kościół w Ragusie

Na Etnie

Wspomnienia z Sycylii

Dawna przetwórnia tuńczyków w Scopello.

Jeśli będziecie kiedyś na Sycylii, zajrzyjcie koniecznie do Noto, barokowego miasta wpisanego  na listę zabytków Unesco.  Odwiedzcie uroczą Taorminę, oszołamiające Syrakuzy, piękne Cefalu. Przejdźcie lodowatym strumieniem na dnie wąwozu Alcantara, wykąpcie się w zachwycających jeziorkach w głębokim wąwozie Cava Grnde, wejdzcie na szczyt dymiącej Etny, przejdzcie rezerwat Zingaro. A gdy będziecie mieć  aktywnego wypoczynku poleniuchujcie na białych plażach w Fontana Bianca lub San Vito Lo Capo, a jeszcze lepiej na pustych plażach w rezerwacie Vendicari.

Jeśli chodzi o noclegi, to my wynajęliśmy najpierw bajeczny dom na plaży w maleńkiej wiosce Calabernardo koło Noto. Dom stoi dosłownie na plaży, do morza jest jakieś 20 metrów. Dla zainteresowanych wstawiam link do strony  przez którą można go wynająć.

Następnie mieszkaliśmy w domu w Porto Palo, a w końcu koło Milazzo. Codziennie robiliśmy wycieczki, tak że udalo nam się zwiedzić prawie całą Sycylię.

Oczywiście nie obyło się bez przygód. Mój kuzyn Marek,który był z nami z żoną(moją najlepszą przyjaciółką ) i synem , zakopał się w piasku na drodze dojazdowej do plaży w rezerwacie Vendicari. Wyciągali go jeepami dwaj sympatyczni Włosi, w białych koszulkach i spodenkach. Możecie sobie wyobrazić ich śnieżnobiałe  stroje po tej przygodzie.

W Ragisie trafiliśmy na dzień targowy, część ulic była zamknięta dla ruchu kołowego i nasz gps zwariował. Objechaliśmy miasto z 30 razy, zanim zanim dojechaliśmy tam, gdzie chcieliśmy.

Zliczyliśmy też wizytę w szpitalu, bo Marta, moja córka, złapała jakiegoś wirusa i miała objawy przypominające anginę. To już tradycja naszych podróży, zawsze któreś z naszych dzieci choruje….Na szczęście nie są to groźne infekcje.

Sycylia to najpiękniejsza wyspa, na jakiej byliśmy, a przecież Kreta, Sardynia czy Korsyka  też są zachwycające.

Komentarze do Wspomnienia z Sycylii

• landryna8215:

Jajka z warzyw są super przepyszne i wszystkim się podoba pomysł,jak równierz pomidorki z mozarellą!
    Czekam na więcej tak fantastycznych szybkich i ciekawych propozycji.

• Beolha:

Landryna dziękuję Postaram się o kolejne ciekawe przepisy!

• mamamarzynia:

Boże, te zdjęcia z Sycylii są cudowne, nie widziałam jeszcze tak uroczego zdjęcia świątyni w Selinuncie. I w ogóle Pani blog to uczta dla oczu i zapewne smaku. Dołączam do ulubionych :-)

• Beata:

Mamomarzyniu, dziękuję za miłe słowa!
    Beata jestem, jaka tam „pani”

• mamamarzynia:

Beatka, ściągnę sobie ten przepis na arancini, jadłam to we Włoszech. A córeczkę Martusię wysłałam na blog z ciastem.
    P.S. jakim aparatem robiłaś te zdjęcia z Sycylii, po prostu nie mogę się napatrzeć. Gdyby nie synek (?) przed świątynią, myślałabym, że to robił ktoś z National Geografic.

Mamomarzyniu, aparat to Canon Eos 330
    Cieszę się, że zdjęcia tak C się podobają
    Koniecznie daj znać, jak smakowało Wam arancini
    Pozdrawiam

• samowolka:

Mam pytanie odnośnie tego domku na plaży w Calabernardo. Mogłabyś mi podać jakieś konkretne informacje? Ten link prowadzi na stronę z wieloma mieszkaniami, a ja właśnie szukam czekać przy samej plaży. I przy okazji mam pytanie. Gdzieś czytałam, że Calabernardo to wyjątkowo brzydka plaża, masz inne doświadczenia?

( blog świetny i zdjęcia piękne)
    pozdrawiam
    S.
    p.s. Jeśli by to nie był duży problem, to proszę o jakiś kontakt na mejla

• Beata:

Samowolko, poszukam namiarów i dam Ci znać. Parę lat temu znalazłam ten domek na jakiejś zagranicznej stronie typu casamundo. Został wyremontowany i jego cena znacznie wzrosła, ale nie zapisałam sobie adresu www. Poszukam , jak wrócę z pracy i dam Ci znac
    Co do plaży, to ta przy naszym domku była piaszczysta i przyjemna, ale w wodzie, na piasku, sporo kamieni, a na brzegu leżały takie długie suche algi- jak siano. Zagrabilismy je na bok i było cudnie. Wieczorem wyślę ci parę zdjęć.
    My w tym roku znowu jedziemy Na Sycylię, do Fontane Bianche. Jeśli szukacie miejsca z piekną plażą, to tam jest cudowna. Idealnie biały piasek, delikatny, a do tego boska laguna.
    Pozdrawiam
    Wieczorem dam znać

• samowolka:

Dziękuję Ci pięknie.Odpowiem na mejla :)